0 oy
661 göst.
5 Ocak 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (27 puan) sordu
Kızlar 7 +4 düm sizce taramaları yaptırsam mi çok kararsızım eğer herhangi olumsuz birşey söylese ben o psikolojiyi kaldıramam çok takintiliyim geç hafta doktora gittim bebek gozukmuyo dedi daha küçük normal demesine rağmen iki gün durabildim oda sürekli ağlaya ağlaya sonunda özel hastaneye gittim gördüm rahatladım soncta ne çıkarsa ciksin aldirmakgibi bı durum söz konusu değil ama  o yüzden karar veremiyorum sizce yaptırmalı mıyım misal olumsuz bı durum çıkınca erken tedavigibi bişey yapiyolarmi ben iki oglumdada yaptırmadım bunda kararsızım 

8 Cevap

+2 oy
5 Ocak 2021 (3,487 puan) cevapladı
Taramaları. Amacı sadece cocugu aldırmak değil. Taramaya göre ayrıntılı ultrason yapılıyor veya baska testlere karar veriliyor. Çocukta anne karnında tedavi edilebilecek hastalıklar da var mesela. Uada doğum esnasında yogun bakımın hazır bekletilmesi gereken durumlar var. Bununla ilgili hazır olmanız gerek. Misal bana yaş35 olduğu için risk var dediler. Ama bunu kafaya takmıyorum. Bu tek başına bir kıtas olamaz. Ama bu sayede başka testler de yapıyorlar. Onlarda sorun olmaz inşallah. Olurda sorun olursa doğumdan sonra ne yapam gerek bilicem doktorlar da be yapması gerektiğini bilecek. Zaten iki test o yaptirinca digerlerini yapmanıza gerek kalmayacak. Sonra ayrıntılı ultrason var Sadece. Ikili test 12. Haftada ayrıntılı 20. Haftalarda yapılıyor. 
5 Ocak 2021 (348 puan) yorumladı
Bilinçli insanları çok seviyorum, aynı şekilde düşünüyorum
Her denileni yaptım, her verilen ilacı kullandım
Tek muhatabım doktorum oldu ve çok rahat, huzurlu, bilinçli bir gebelik geçirdim
5 Ocak 2021 misafir yorumladı
Aynen ya burada bir cok kadin down sendromu olarak bakıyor olaya ve ben buna deli oluyorum..
5 Ocak 2021 (3,487 puan) yorumladı
Tv lerde o kadar gereksiz bilgi var ki. Halbu ki ne çok öğrenmemiz gereken sey var. Mesela ben ilk cocugumda ikili 3lu 4lu test yaptırdım. Meğer ayrıntılı ultrason şartı ile ikili test yeterli hatta en iyo sonuç ikili testten çıkarmış. Bunuda yeni öğrendim. Size bir konuda katılıyorum bende bilinçli yaklaşan heleki bilimden yana olan insanları çok severim. Yani boşuna para dökmek için olamaz değilmi bu testler. Düşünün siz devlet hastanesine gidiyorsunuz onlar acıbademde bu testleri yaptırıyor. Bu arada başka bir test daha var ama maliyetlim sadece annenin kanı alınarak yapılıyor çocuğun cinsiyeti dahil tüm hastalık genetik hastalık vs kesin sonuç veriyor. İsmini unuttum ama. Bize nasip olmaz ma muhtemelen 10 sene sonra heryerde olacak
5 Ocak 2021 misafir yorumladı
Aynen ben cok üzülüyorum cidden kac defa burada detaylı bir şekilde ikili taramanin sadece down icin değil baska neler icin yapıldığını araştırıp internetten kopyalayıp yazdim ama hiç bir zaman anlamadılar. Ben strese giremem cocugu aldirmayacaksan gerek yok down sendromu icin bakılıyor diyen anneler cok var. Ve bilinçli değilse anne hicbir sekilde anlamıyor. Bende bu yuzden bıraktım ne yazik ki anlatmayı. Çünkü o kadar saçma eleştirilerde bulunuyorlar ki aklım almıyor. Ama sizin gibileri görünce mutlu oluyorum. Keske bütün annelerimiz bu kadar bilinçli olabilse.
5 Ocak 2021 (348 puan) yorumladı
Hiç birimiz aldırmayı düşünmeyiz, söylerken bile insanın içi burkuluyor ama gerçek var ki herkesin karar verebilecek özgür iradesi var ve kendince sebebi var. Bu sebebpten aldiranlar da keyiften aldırmıyor
Kendi vicdani için bir evladı öyle bir hayata mahkum etmek, kendilerine bir şey olsa başkalarına muhtaç etmek istemiyorlar. Onlara da hak vermek lazım.
Dediğin gibi sadece dön sendromu için değil bunlar yani.
5 Ocak 2021 misafir yorumladı
Aynen öyle canım kolay bir sey değil annedir tabiki de bakar çocuğuna ama bizim üst komşumuzun yeğeni var geliyor bazen onun yere vurmalarini bağırmalarini duydukça çektiği acıyı gördükçe cok üzülüyorum. Allah korusun bana bir sey olsa ona benim baktığım gibi kimse de bakamaz diyorum. Bunlari da dusunuyor insan. Allah in lütfü diyip boyle aci verecekse bilmiyorum ben daha cok kahrolurum her gün. Bunları da düşünmek lazım. Hepimizin cocugu saglikli olsun inşallah. Ama çok zor şeyler. Ama dogum yapmadan önce çocuğunun durumun bilincinde olsan neye hazırlıklı olsan araştırsan o da bir sey. Hem onun icin hemde senin icin bilinçli olursun. Ama bu da yok. Neyse hayırlısı artık. Insallah annelerimiz daha bilinçli olur.
5 Ocak 2021 (3,487 puan) yorumladı
İnşallah sevgili ps. Ama eskiye göre daha iyiye gidiyoruz. İnşallah dahada iyi olacak. Zor olacak ama olacak.
5 Ocak 2021 (3,487 puan) yorumladı
Down sendromlu ise hamilelik süesince aile psikolojik destek de alabiliyor bu süreçte . cocugu için ektra araştırma yapması bakımı için ekstra ogrenmesi gerekenler olabilir ve 1 0 önde başlayabilir. Yoksa ben 35 yasındayım benim yaşımdaki kadınların 230 unda 1 i nin çocuğu down sendromluymuş. Dedim ki amniyosentez olsa. Onunda riski 200 de 1 düşük riski. Risk daha yüksek olduğu için amniyosentezi iptal ettik.  Ama 35 yaş dışında bir kaç risk daha olsa amniyosentez yaptırırdım muhakkak. Annemde beni 38 yaşında doğurdu diyerek içimi ayrıntılı ultrasona kadar rahatlatmaya çalışıyorum. Yani ben aldimayı tercih eden anneler için de birşey diyemiyorum. Yorum yapmak için çok hassas bir konu.
5 Ocak 2021 (2,719 puan) yorumladı
Çok doğru söylüyorsun. Genelde aldıracaksan yaptır diyolar..sanki o testlerde sadece down sendrom var mı yok mu diye belli oluyor sanki. Herhangi bir anomali ya da bebekte organlarda sorun var mı yok mu diye yapılıyor . Dediğin gibi bir hastalık varsa erken tedavi çok önemli
5 Ocak 2021 (378 puan) yorumladı
bende öyle sadece doktorumun dinliyorum o ne derse onun dışına çıkmıyorum sadece down sendromu testini istemedim ama 20 haftalık testi istedim onu da istemiyordum ilk dogumum ve yas 38 o yuzden bir sorun varsa bunu bilelim doğumda hazırlıklı olalım dedi
6 Ocak 2021 misafir yorumladı
Kesinlikle Gülnur katılıyorum sana. Ne olursa olsun her şeyi düşünmek lazım. Bosuna yapılmıyor bu testler ki mesela burada böyle bir post açmak yerine tarama testlerin neden yapıldığını doktoruna sorsa internetten araştırma yapsa daha bilgili olur ama iste. Ama doktor da cok önemli bu konuda ben bunu da farkettim. Cunku bir cok doktor aldirmayacaksan yaptirma diyor. E böyle doktorlarda olunca o zaman gerek yok diyor.
6 Ocak 2021 (3,487 puan) yorumladı
Doktoru hiçbir konuda dinlemeyen ama bu konuda sözünden cıkmayana ne denir? :)
Algıda seçicilik
6 Ocak 2021 misafir yorumladı
Ahaha evet aynen öyle:))
-Reklam-
+1 oy
5 Ocak 2021 (350 puan) cevapladı
aldırmak icin değil bu testler allah korusun bisey cikarsa doğumdan sonra erken müdahale etmek icin 
+1 oy
5 Ocak 2021 (69 puan) cevapladı
Benim küçük kalbim diye bir kitap var,onu okumanızı tavsiye ediyorum.kalp anomalisi ile doğan bebeklere yapılan operasyonları anlatıyor.çocuğun anne karnında anomalilerin tespit edip doğar doğmaz ameliyata alıyorlar.ancak bu ameliyatlar çocuk kardiyoloğunun olduğu bir hastanede yapılmalı mutlaka.

Bilinçli ve soğukkanlı olmak gerekir herzaman,biz anneyiz bu evrendeki en zor ama en keyifli iş:) tarama testlerinde oran çıkıyor,doğru:) ama doktorlar orandan fazlasını da anlıyorlar rapordan,malum eğitimleri bunun üzerine:) 

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim, gerekli testleri yapmazsanız, tarama ayrıntılı ultrason şeker yüklemesi,düzenli takip,tetenoz aşısı vs.. sorumluluk kanunen size ait oluyor. Allah korusun bebeğiniz doğarken size ya da bebeğinize birşey olursa, hastane ya da sağlık personeli takibinizde eksiklikler olduğu için asla sorumlu değil! 

Hani buradaki arkadaşlar diyor ya,yaptırma kafan rahat olsun diye, doktora da gitme,hatta evde kendin doğur zamanı gelince, doğum tekbaşına gerçekleştirebileceğiniz doğal bir olay sonuçta:) kafanız acayip rahat olur dokuz ay boyunca:))
6 Ocak 2021 (970 puan) yorumladı
Doğru söze ne denir :) yorumları dehşet içinde okurken yazdıklarınız içime su serpti. Aldırmak ya da aldırmamak, bütün mesele bu mu gerçekten? Kendi öz çocuğunu, belki de müdahale edilip kurtarılabilecekken kendi kaderine terk etmek değil mi bu?

Bunları yazarken şunu da belirtmeliyim, ben çocuğuma, gücümün yetttiği kadar onu koruyacağıma söz verdim. İlk adımı da nifty testini yaptırarak attım. Üzerime düşeni yaptığım için de son derece huzurluyum.
0 oy
5 Ocak 2021 (339 puan) cevapladı
Taramalar kesin sonuç vermiyor onlar riski söylüyor. Ama detaylı ultrason önemli onda bütün organlar inceleniyor. Bazen önceden bilip doğumda müdahale edilebiliyor. Ama detaylı ultrasonda da şöyle bir sıkıntı oluyor mesela benim oğlumda beyninde kist var demişlerdi kalbinde parlaklık var dediler. Ikili testi yaptırmadığımız için dawn sendromlu olma riski var dediler. Ama o bizim için sorum değildi. Çok şükür beynindeki kistler kayboldu. Parlaklık kayboldu. Sağlıklı bir şekilde doğdu oğlum. 
0 oy
5 Ocak 2021 (24 puan) cevapladı
Aldırmak gibi bir düşüncen yoksa hiç gerek yok bence istiyorsan ayrıntılıya girersin.
5 Ocak 2021 (24 puan) yorumladı
Doktorum aldırmayı düşünmüyorsan girmene gerek yok ama ayrıntılıya muhakkak girmem gerektiğini söylemişti 10 gün sonra gireceğiz nasipse
5 Ocak 2021 (2,719 puan) yorumladı
Ne kadar garip bir konuşma bu ya ? Kimse bebeğimi aldiririm diye yaptırmıyor o testleri. Siz saniyorsunuz ki tek down sendrom var mı yok mu diye belli oluyor . Sadece down sendrom değil. Bebeğin anomalisi var mı yok mu herhangi bir gelişim sorunu var mı diye bakılir . Bazı hastalıkların anne karnında da tedavisi var . Hatta anne karnında ameliyat olan bebeklerde var.  Siz bir şey bilmeden aldıracaksan yaptır diyorsunuz. Erken tedavi önemli diye doktorlar boşa konuşuyor sanki
6 Ocak 2021 (24 puan) yorumladı
Konuşmam gayet normal bildiğim duyduğumu söyledim farklı birşey değil Doktorlar boşa konuşmuyor zaten doktorumun bana söylediği bu bebeğin bir sorunu varsa doğumdan önce birşey yapamayız dedi bende bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalıştım
6 Ocak 2021 (24 puan) yorumladı
Ve kadın takıntılıyım olumsuz birşey söylerse kafama takarım demiş Allah korusun ihtimali bile onu psikolojikmen yoracak çünkü etrafımda bunu yaşayan hallerini gördüğüm insanlar ve onlar da bebeği üzüyor sadece madem her şekilde kabulüm diyorsun o zaman yapma kaç kişiye down sendromlu dediler ama hepsi sağlıkla doğurdu hamdolsun
0 oy
5 Ocak 2021 (2,360 puan) cevapladı
Tarama testlerinin amacı hastalik varsa aldırmak, eger psikolojin kaldirmazsa boşuna yaptırıp kendinizi strese sokmayın, o testlerde saglikli birçok bebege risk diyebiliyorlar. 22. Haftada ayrintiliya girersin müdahale edilecek bi hastalık varsa onda belli oluyor zaten
0 oy
5 Ocak 2021 (499 puan) cevapladı
Ben hiçbirini yaptırmadım kesin sonucu olan bir şey değil zaten ki çok insana da yalan yanlış sonuç verip doğuma kadar psikolojilerini bozmasına neden oluyor, down sendromlu dese aldıracak mısın? Ki bunu %100 bilmesi de imkansız o yüzden hiç de yaptırıp kafanı ağrıtma hayırlısı ne ise olur 
5 Ocak 2021 (2,719 puan) yorumladı
Gerçekten siz tarama testi amacını bilmiyorsunuz. Bu testler sadece down sendrom belirlemede mi kullanılıyor sanıyorsunuz ? Bir araştırın ondan sonra aldıracaksan yaptır diyin
6 Ocak 2021 (499 puan) yorumladı
Bu testlerin kesin bir sonucunun olmadığını yaptırmanın da çok gerekli olmadığını bizzat doktor söyledi? Hani yıllarca bu işin içinde olan kişiler doktorlar anlayabiliyor muyum?  Ben yaptırmadım bir çok insan da biliyorum yaptırmayan ve aynı zamanda yaptırıp da çocuğun öyle böyle denilip doğuma kadar bin bir stres yaşayıp en ufak bir problemi olmadan doğuran da gördüm. Yaşadığı stres yanına kar aldı. Herkesin kendi görüşü çok gerekli bir şey olsa kişilerin kararına bırakılmaz kesin denilip yapılırdı zaten.
7 Ocak 2021 (27 puan) yorumladı
Hay ağzınıza sağlık okadar saçma yorumlar yapmışlarkı sanki ben taramayı çocuk aldırmak gibi söyledim saçma sapan yorum yapmak için yapmış bazılari
7 Ocak 2021 (2,719 puan) yorumladı
Sana ne desek boş. Ne desem anlamazsın uğraşacak vaktim yok. Sonra bebek sorunlu oluyor ama doktor bana bir şey demedi.demez test yaptırmıyorsunuz testte çıkıyor bunlar neden desin ki
7 Ocak 2021 (2,719 puan) yorumladı
Sen onlara bakma canım hiç bir bilgisi olmayanda yorum yapıyor

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 362 göst.
0 oy
11 cevap 398 göst.
0 oy
3 cevap 211 göst.
0 oy
20 cevap 1,793 göst.

1,490,573 soru

24,360,363 cevap

347,035 kullanıcı

...