539 göst.
Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (258 puan)

Kızlar 13.-14. haftalarda seyahat etmenin herhangi bir sakıncası var mıdır.. 10-11 saat sürebilecek bir yolculuktan bahsediyorum.

Evlendim evleneli 6 ay oldu ve hiç memlekete ailemin yanına gidemedim. Kurban vesilesiyle hamileligimin de ileriki zamanlarına kalmadan gitmek istiyorum ama bugün arkadaşım kafamı bulandırdı bebeğini kaybedersin bak anneme de sordum o da gelmesin falan diyor dedi ve daha birçok olumsuz şey soyledi kırmamakk icin dinlemek zorunda kaldim. Fikirlerinizle aydınlatir misiniz?

10 Cevap

(120 puan)
Ilk 3 ay da genelllikle onermiyor doktorlar riskli donem die. Bende sizin gibi memlekete gidebilmek icin otobusle 8 9 saat yolculugu yapmistim 15ci haftamdaydim ozaman. Cok sukur de bi sorun yasamadim. Her mola yerinde inip yurudum. Tabi siz arabayla giderseniz daha rahat edersiniz o konuda. Yinede doktorunuza danismadan gitmeyin..hicbisey bebeginizden onemli degil sonucta :)
(258 puan)
Haklısınız. Özel araç olacak önde olacağım. Peki bayram öncesinden dokuzunda kontrolüm var o zaman soracağım inşaallah:)
(168 puan)
Ozel aracsa bence sıkıntı  olmaz devamli mola verebilirsin bi beser dk  yurusen her molada  sıkıntı olacagini sanmam
-Reklam-
(297 puan)

canim bence abartmis hamile olunca hic yolculuk yapan yok mu sanki ben ilk hamileligimde de yolculuk yaptim 7 aylik falandim hemde simdi 25 haftalik hamileydim 8 saatlik yolculuk yaptim 10 gun sonra tekrar 8 saat otobusle gittik geldik simdi 33 haftaligim bayramda bende gitmeyi dusunuyorum memlekete yine millete bakma sen herkes herseyi soyluyor

(181 puan)

doktoruna danış  bence herkes icin her şey  aynı  değildir  mesela ben yolculuk yapamam ama senin icin farklidir belki

(258 puan)
Şimdiye kadar düşük tehlikem olmadı elhamdülillah. Ama dediğiniz gibi kontrole gidince tabi ki danışacağım. Fakat burda konuyu açmak insanların yine de tecrübelerini dinlemek doktor iznim olursa gidenlerden fikir almak iyi oluyor.
(106 puan)

Bende 6hsftalik hamile .İken yolculuk yaptım hemde 8 .9 saatlik yolculuk Allah'a şükür hiçbirsey olmadı şuan 29.haftadayiz

(258 puan)
Maşallah Rabb'im hayırla kucağına almayı nasip eylesin.
(106 puan)
Amin cümlemize rabbim nasip etsin inşallah
(269 puan)

Canim 15+ oldum bugun gecen hafta samsundan canakkaleye 16 saatlik yolu gittim 4 gün kaldim otobüse binip 6 saat istanbula gittim bir gece kaldim gorumcemde ertesi gün yola ciktim 10 saatlik yol samsuma geldim yanimda 3'5 yasinda oğlumda vardi doktoruna git sor o ne derse o ben otobusun her durduğu gerde inip yürüyüş yaptim birde giderken lekelenmem vardi doktor düşük ucin igne yaptirdi  allahin izni ile hic birsey olmadan geldim evime.

(258 puan)
Canım benim memleketim de Samsun.
Bursa'dan Samsun'a gideceğim nasipse. Evlendim evleneli hiç gitmedim annemin 70i aşkın yaşı var onun da gelmesi çok zor oluyor. Bir de annem geldiği zaman memlekette ki herkesin düzeni bozuluyor. O nedenle gidip onu görmek istiyorum. Şimdiye dek düşük tehlikesi olmadı ama yine gitmeden önce bir randevum var o zaman danışacağım.
(45 puan)
Aaa ne guzel burda hemserilerimi gormek bende samsunluyum  19 +3 hamileyim ve bayram icin samsuna gitmeyi dusunuyom  ama otobusu gozum almiyor cok sık lavoboo ihtiyacim oluyo   bilmiyorum ne yapacagimi
(258 puan)
Aynen canım :) Otobüs çok zor gerçekten koltuklarda sert olduğu için bel ağrısı yapıyor uzun yolculukta.
(269 puan)
Ohhh ne guzel hemserilerim samsun gibisi yok yaa valla bir hafta da ozldedim doktor bir sıkıntı yok derse gel ucak biletleride cok ucuk değil aslinda uçaklara dusunebilirsin daha rahat olur 50 lira 100 lira daha fazla ama 1.15 dak burdasin

yeniden gösterildi

Özel araç ile gidecekseniz eğer 2 saatte bir ara verip 10-15 dakika yürüyüş yapmanızı öneririm. Benim doktorum böyle demişti daha doğrusu  Ve eğer uçak kullanma imkanınız varsa onu tercih edin demişti. Ben 9 haftalık hamile iken Mersine geldim uçak da yok buraya maalesef. Ama otobüsle gitmek yerine şartları zorlayıp aktarmalı da olsa Bi yere kadar uçak sonrasında kısa mesafe otobüs yolculuğu öneririm. Allaha emanet olun.

(196 puan)

Bende hamileliğümün 13. Haftasında 12-13 saatlik bi yolculuk yaptım( doktoruma sordum gidebilir miyim diye kendin bilirsin dedi çok yorulursun ayakların şişer dedi bana bıraktı kararı çok şükür herhangi bi riskinde yoktu) aynı sizin gibi annemlere gittim insan sadece çok yoruluyo ayaklarım felan ağrıdı neyse sonra geri dönüşü de 21-22. Haftalarda yaptım tabi artık hamilelik biraz daha ilerlediği için daha fazla yoruluyosun ama değer bence anne-baba kardeş gibisi yok şu hayatta bazı  şeylere katlanmak zorundayız

Seninde herhangi bi riskin yoksa yolculuk yap ana doktoruna da danış bence

(258 puan)
Şimdiye kadar herhangi bir düşük tehlikesi ile karşılaşmadım elhamdülillah.  Bir de ilk ay gebeligimden haberim yoktu. İki kez İstanbul'a gitmiştik orda denize girdim ve yüzme bilmediğim için eşimle oynarken boğulmak korkusuyla çok ani hareket yaptım maşallah ondan yana bile bir sıkıntı yaşamadım. Gerçi dediğim gibi hamileligimden habersizdim. Şimdi gitmeden önce kontrolüm var tamam inşaallah doktoruma da danışacağım. Ama benim doktorum iyi  hoş lakin sormadan  ek birşey söylemez hani çok aydinlatmaz sorduğun kadar cevap alırsın. Sadece git yada  gitme diyeceğinden  eminim. O nedenle bu konuyu açmamın sebebi tecrübelerinizden faydalanmak . Buarada 14. Haftada gitmiş oluyorum yaklaşık 10 gün kalıp döneceğiz zaten.
(196 puan)
İnşaallah bişey olmaz o zamana kadar biraz daha büyür bebişin zaten çokta durmayacaksın özel araba ile gidicen dimi bak mesela ben otobüsle gittim benimki daha zordu Rabbim bebişlerimizi korusun inşaAllah
(32 puan)

Ben hamileligim boyunca cok yolculuk yaptim cok sukur bisey olmadi cocugumun adini simdiden gezgin koydular... samsun bursa anladigim kadariyla ucak bileti bak yolculugu goze alamiyorsan ama icini ferah tut sen kendini olumsuz yonde sartlarsan sıkıntılı gecer insallah sıkıntısız  gider gorursun guzel de bayram gecirirsin

(258 puan)
Ailecek özel araçla gideceğiz o nedenle onlardan ayrılamam. Benim aklıma hiç olumsuz birşey gelmiyor zaten elhamdülillah.
(5 puan)
Bende samsun'dan orduya gitmeyi düşünüyrm bayramda nadiosr doktorm dinlenerek git dedi görümcemler gitme riske atma diyor kafam çok ksrştı aşılamayla oldu hamileliğim 17 havtalk hamileyim şimdiden ne yapacağımı bilemedim ordu yüksek rakımlı oldugu için tedirginiz rakım tehlikesi duyanlar varmı arkadaşlr
(45 puan)

Canim arkadasin biraz abartmis ben her hafta yolculuk yapiyorum 11 haftalik bebegjm ankara -kayseri  oda yetmiyo esimle hafta sonu surekli arabayla geziyoruz dusuk riski yok ama dikkatde et tabi ozel arac oldugu icin mola verin dinlen yuru Allah on izni ile bisey olmaz tabi doktorununda gorusunu al

(258 puan)
Tamam inşaallah canım iki saatte bir durup 10-15 dakika bir yürüyüş yapmayı düşünüyorum.
(3,331 puan)

Canim benim kendi arabanızla gidecekseniz arada yolda durur mola verirsin dr sor zaten problemli bi gebelik geciriyorsan ne olacak ya ben iki hamilelogimde de senin haftalrinda ucak yolculuğu yaptım Türkiye ye geldim hava alanina gitmek için 2 3 saat ayrı burda yol çektim oraya inince memlekete gitmek için yine aynı. Arkadaşlarım da aynı hamile gelip gidiyorlar. Bazıları çok abartiyor hasta değiliz hamileyiz şükür yalnız ayağın çok sissecegi için varıs çorabı giyebilirisn iyi seyahetler iyi gelecektir git gör aileni

(258 puan)
Çok haklısın canım ya.. Aa çok iyi fikri verdin. O çorap sıkıyor mu canım, rahatsız edici bir yanı var mı.
(3,331 puan)
Yok canim ayakların normalden daha az rahatsız oluyor acimiyor ağrımiyor ben giydim iyiki giymisim rahat ettim